Własna strona internetowa to marzenie wielu z nas. Jest to forma zaistnienia w wirtualnej rzeczywistości. Osoby posiadające pewne umiejętności, ciekawe spostrzeżenia, oferujący usługi lub konkretne produkty, decydując się na inwestycję w stronę internetową lub sklep online- mają szansę dotrzeć do szerokiego grona odbiorców za pośrednictwem unikatowej, zindywidualizowanej strony internetowej. Perspektywa zarobku, możliwego dzięki stronie internetowej jest w zasięgu ręki każdego z nas, jeśli tylko umiejętnie poprowadzimy ścieżkę rozwoju marki.
Jak zacząć tworzenie własnego miejsca w Sieci?
Stworzenie profesjonalnej strony internetowej to nie lada wyzwanie. Należy pamiętać o wszystkich szczegółach, detalach, kosztach stworzenia strony, oraz dodatkowych kosztów jej prowadzenia. Kwota, którą wydamy na stworzenie unikalnej strony internetowej zależy od tego, co ta strona ma przedstawiać, jakie funkcje posiadać oraz jakie dodatkowe usługi świadczy zleceniobiorca. Możemy wyróżnić stronę statyczną z niewielką ilością zakładek, oraz stronę opartą na CMS, która posiada dostęp do panelu administracyjnego, posiadającego intuicyjne narzędzia do administrowania, umożliwiającego rozwój strony i wprowadzenie zmian. Należy również pamiętać o tym, żeby strona spełniała wszystkie wymogi dynamicznie rozwijającego się świata i była dostosowana do takich urządzeń jak: smartfony, iPhony, tablety i laptopy.
Projekt graficzny strony internetowej
Elementy identyfikacji wizualnej w Sieci mają ogromne znaczenie. Żyjemy w erze audiowizualnej, w której logo, oraz świetnie wykonana szata graficzna naszej strony mają szczególne znaczenie przy promowaniu własnej marki sklepu, lub bloga. Współcześnie, coraz większa grupa internautów decyduje się na wybranie optymalnych pakietów usług, który obejmuje wykonanie wszystkich czynności związanych z wdrożeniem strony. Za logo zapłacimy ok. 200 zł, natomiast już cały projekt graficzny strony internetowej, to koszt około 1000 zł wzwyż. W tym punkcie warto poszukać dobrego grafika, doświadczonej agencji kreatywnej, lub skorzystać z kompleksowych usług.
Ceny oraz oferty agencji interaktywnych
Coraz większa grupa internautów, decyduje się skorzystać z kompleksowych usług agencji, które zajmują się tworzeniem, wdrażaniem oraz prowadzeniem stron internetowych opartych na systemie CMS. Należy jednak pamiętać, że skorzystanie z takiej usługi, to koszt od 1000 zł do 10 000 zł. Ceny są zależne od stopnia zaawansowania strony i oczekiwań wobec jej rozwojowości. Agencje proponują często (zawarte w cenie) pozycjonowanie, osadzenie treści na stronie, darmową domenę np. na rok, dostęp do skrzynki mailowej, serwis gwarancyjny i opiekę techniczną.
Dodatkowe koszty prowadzenia strony www
Jeśli obcą brzmią nam terminy: hosting, domena i certyfikaty SSL, to zdecydowanie powinniśmy się z nimi zapoznać, jeśli decydujemy się zlecić stworzenie strony internetowej.
- Hosting– Skorzystanie z usług hostingu jest gwarantem tego, że odwiedzający naszą stronę i my sami będziemy mieć do niej dostęp przez całą dobę, koszt roczny hostingu waha się od 100 zł do ok. 700 zł,
- Certyfikaty SSL– są to certyfikaty pomagające chronić dane przetwarzane na naszej stronie internetowej, dane klientów, które są obecne na naszych stronach- powinny być chronione. Wdrożenie certyfikatów zapewnia również wyższe pozycje strony w wyszukiwarce, koszt: od kilkunastu złotych do kilkudziesięciu- w zależności o rodzaju certyfikatu,
- Domena – nazwa Twojej strony internetowej i adresu mailowego. W zależności od końcówki (na przykład:.pl, .eu, .com, .net) cena domeny waha się od ok.50zł do 150 zł. Należy jednak pamiętać o tym, że nie jest to wydatek jednorazowy. Podane kwoty obejmują wydatek roczny.
O czym należy pamiętać przy zakupie strony internetowej?
Przed skorzystaniem z usług agencji kreatywnej, warto wcześniej zastanowić się jak powinna wyglądać nasza strona, w jakie elementy i funkcje warto inwestować, a które należy pominąć. Powinniśmy również przemyśleć, w jaki sposób będziemy kierować uwagę naszego odbiorcy po poszczególnych elementach strony, pamiętając o podstronach, odnośnikach itd. Warto przy tym zastanowić się nad wizją projektu graficznego i określić nawigację strony. Ponadto, musimy mieć również na uwadze, że strona internetowa nie składa się tylko z elementów grafiki, ale również wartościowych treści, które docierają do odbiorcy w postaci tekstów i zdjęć. Jeśli nie mamy wystarczających umiejętności ubierania myśli w słowa, lub też zależy nam na tym, by każdy tekst, który pojawi się na stronie był profesjonalnie skonstruowany i napisany w sposób perswazyjny, możemy nawiązać kontakt z copywriterem- freelancerem lub agencją tworzącą treści marketingowe, która przygotuje nam wysokiej jakości teksty, które później umieścimy na naszej stronie. Przy skorzystaniu z tego typu usług, warto pamiętać o ścisłym określeniu naszych oczekiwań i wytycznych dotyczących tekstów.
Zanim zdecydujesz się na najtańsze oferty
Spektrum cen jest naprawdę duże. Zarówno firmy, jak i freelancerzy zaniżający cenę swoich usług liczą na łatwy i szybki zarobek. Warto się jednak zastanowić jaką jakość oferują w zamian i czy ich działania zapewnią nam bezpieczne i bezproblemowe poruszanie się po meandrach naszej strony internetowej. Przed skorzystaniem z usług, warto zrobić dogłębny research w Sieci: przewertować opinie o danej firmie oraz zapoznać się z portfolio.